Wednesday, October 20, 2010

Silat Cekak - Keluarga No 2!!! =)

"Kita bersilat bukan kerana silat..kita bersilat kerana AGAMA.. kita bersilat bukan kerana silat..kita bersilat kerana ALLAH.."
 PSSCM.. satu nama yg cukup sinonim dengan aku..tempat aku belajar banyak benda dlm hidup nie.. martial arts ofkosla.. sbb tu aku join..dunia skunk kn byk masalah btol? so sebagai seorang perempuan aku rase.. bkn rase lagi da nie..mmg patot pon belaja martial arts..tgk jela berita2 sekarang kan..byk kes bunuh la rogol la.. Ya Allah..nauzubillahiminzalik..

Tapi yg aku nk share ni bkn la stakat kepentingan beladiri tu je..tapi satu sisi lain dalam silat cekak yg sgt2 aku sayang nie.. Ikatan kekeluargaan antara kitorang semua..dalam persatuan..sume da jadi cam adik beradik.. siyezz aku ckp..aku xpernah rase janggal dgn adik bradik aku dlm persatuan walaupon ade yg baru join.. memang kamceng sangat2..

Ni la yang aku katakan..silat cekak tu family kedua aku..bila ade klas je or ape2 pon xtvt yg ktowg buat akan buat aku lupe masalah2 aku yg menimbun tu..hehe..aku lom pernah lagi nampak sesama ahli ni bermasam2 muka..mmg terbaik la sume.. LOVE U ALL!!!

ni gambar kat dpan umah yg ade sejarah ngn cekak
See.. silat cekak sgt2 unik.. dlm persatuan..kitowg bukan setakat bersilat je..kitowg selalu ditekankan.. dlm cekak..silat hanye 10% je.. nk tgk lagi pe ktowag buat?

main bowling!!!

hahha..best x kitowang? (naseb baek gamba gi karok tu xde..mau gak aku upload tu) see..mmg syok..ade benda nk wat je panggil ramai2..mne x jadi kamceng ktowg nie..ok..berbalik pada quotation di awl2 post nie.. tu adalah kata2 dari pengasas PSSCM sendiri... Almarhum Ustaz Hj Hanafi Hj Ahmad.. kalau nk cerita pasal perjuangan ustaz dulu mmg berhari2 x abes.. pendek cerita.. ustaz berdakwah melalui silat cekak ni sbb tau2la owg dulu2 mmg kuat percaya benda2 tahyul dan khurafat nie.. sbb tula lahir kata2 tu dari ustaz..

nak tengok lagi kekamcengan kitowg?

suapan kasih dan sayang.. :)
haa...atas ni gambar tem kem interaksi..hehe..makan pon suap2 tau..ni bkn pose je..tapi mmg betol pon ktowg suap2..mesra kan? love it!! bwah ni bawu aku selitkan para panglima2 yg gagah2 dan ayu2 belaka.. :p

mase kejohanan wajadiri 2009
mase demo..phewwiittt
haaaa..ingat ktowg tau silat je ke? xdenye..byk  lagi xtvt2 ktowg..family day la..marhaban n berzanji tu mmg selalu gak la.. n paling best is.. MAKAN!!!! hahhahaha..yg ni mmg slalu ktowg wat..kuar makan same2 n wat makan2..(makan itu paling penting beb..lain tolak tepi..ehhee)

Hepi mmg hepi tapi baru2 ni kami semua kehilangan salah seorang ahli keluarga kami.. Wan.. pemergian kau mengejutkan kitowg semua.. xtau bpe byk kali aku menangis time tu.. (maafkan aku Wan buat ko terseksa kat sane) tapi kami semua redha.. Allah lebih sayangkan kau Wan.. pesanan2 kau akan kitowg ingat sampai bila2.. terima kasih untuk semua tunjuk ajar kau kat kitowg selama nie.. Al -Fatihah..

Arwah Nor Azuan Azhar aka Wan... in memory

Okla..aku rase da cukup aku dok merepek panjang2 nie..kowg plak yg boring nak bace kang..hehehe :p Akhir kate.. Saya sayang PSSCM dan family no 2 saya ni sangat2!!!!




                                               

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...